Sider

søndag 26. mars 2017

Light in the Trees

Her er den siste fletten fra Three Waters Farm blitt garn. Jeg har abonnert  på fletter derfra i litt over et år. Men så ble det litt dyrt når krona sank i verdi i tillegg til at jeg ikke klarte å spinne unna. Jeg sa opp abonnementet men lurer på om jeg skal starte på igjen. Flettene er bare så fine. Ull og silke slår sjelden feil i tillegg til fantastiske farger.
Denne fletta er en blanding av 85% Polwarth og 15% silke myk og deilig. Det er tvunnet til et totråds garn og ble 488 meter og litt over 100 gram.
Det har ikke vært for mye spinning i det sist men jeg spinner fremdeles på de blå ulltullene jeg laget tidligere.
Her er en prøve jeg har spunnet fra preppekurset jeg var på for en tid tilbake. Akkurat hvilken ullblanding dette er er jeg usikker på men det er endel "bling" i det. På mai er det kurs igjen da med kamgarn og kardegarn på programmet.
Ellers strikker jeg fremdeles på den grå jakken til Marie nå er jeg på ermene. For to dager siden kom det siste "cluet" på Marled Magic Mystery Shawl KAL og jeg har tenkt å bli ferdig med det denne uka. Har også strikket litt på jakken Cockatoo Brae av Kate Davies.
I dag har det vært strålende vær, vi har vært i skogen og det var strikkevær ute, deilig. Nå er våren her.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar