Sider

søndag 12. februar 2017

Sokkegarn


For første gang har jeg tvunnet tretråds garn. Dette er et sokkegarn med fibre fra Vivid Yarn Studios som er kjøpt på Garnbutikken Fortuna. Fiberen er farget i Canada og det er mange fine farger å få kjøpt. Dette er en blanding med 75% Superwash Merino, 20% Nylon og 5% Stellina. Hespet ble 292 meter og 108 gr. Det ble ganske bra om jeg får si det selv. Det var ikke veldig godt å spinne, jeg vet ikke om det er på grunn av fibersammensettingen eller om Vivid fiberen er slik. Garnet har en WIP på 11 og er i Worsted tykkelse. WIP står for Wrap Per Inch og sier noe om tykkelsen på garnet og hvilke pinner som er anbefalt. Garnet har en fargeblanding i rosa og grønn og det er jo farger jeg liker godt. Det blir moro å strikke sokker av dette garnet men det skal får ligge å modnes litt.
Jeg strikker fremdeles på jakken til Marie og sjalet Piper`s Journey og det går framover med begge deler. Jeg har fått ferdig et par sokker som mangler trådfesting og vasking så det går framover.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar