Sider

søndag 26. februar 2017

Cirkle Socks


Et par sokker er av pinnene. Cirkle Socks av Anne Campbell som er et gratismønster på Ravelry. Mønstret er enkelt og greit å følge. Sokkene er strikket i Hot Socks Spectra som er kjøpt på Nøstet Mitt på Storo. Garnet er godt å strikke av inneholder 75% ren ny ull, superwash og 25% polyamid. Garnet har fine farger og god lengde på fargeskiftene etter min smak. Anbefalte pinner er 2,5-3 mm men jeg brukte som vanlig 2,25. Brukte ca 75 gram på et par.
Endelig har jeg fått startet med å lage ulltuller på blandebrettet mitt. Kjøpte det for ca et år siden på Spinnvilt på Lillehammer og gått på preppekurs her i Oslo, så ting tar tid. Ulla jeg bruker her er ull fra Norsk Spælsau som jeg har farget selv. Jeg har ganske mye i disse fargene så jeg får se om jeg bruker alt eller om jeg sparer litt til noe annet.
Vi er i gang med samstrikken på Garngleder, podcasten som Marit og jeg spiller inn. Vi strikker sokken Marie som jeg har laget mønster til. Jeg strikker i garn fra Danske (G)uld. Det er bare å bli med. Informasjon ligger på gruppen vår på Ravelry. Gruppen heter Garngleder-Heidi og Marits podcast om strikking og mye mer.
Nytt prosjekt denne uken blir en mysterie samstrikk. Marled Magic Mystery Shawl KAL av Stephen West. Her kan jeg få bruke mye garn fra lagret og mange farger. Driver å tenker litt ennå og den starter ikke før 3. mars så det er litt tid igjen å prøve og å tenke.
Ellers strikker jeg på den grå jakken til Marie, jakken Cockatoo Brae og et par Sirupssokker så det går framover. Det har vært litt lite spinning i det siste. Men nå har jeg snart nok ulltuller til å sette i gang igjen.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar