Sider

søndag 15. januar 2017

Et nytt hespe i samlingen


Det er så fint å være ferdig med et hespe garn spesielt når jeg liker fargene så godt som dette. Dette er en fiber fra Malabrigo som jeg kjøpte for et år siden på Garnbutikken Fortuna på Løkken Verk. denne fiberen er så god å spinne og gir et mykt og godt garn. Den inneholder 100% merinoull. Hespet ble 491 meter og ca 110 gram, WPI 13=DK. Jeg spant garnet på Skarnesrokken og har tvunnet det på Ashford Joy. Ashford rokken har mye større spoler slik at jeg får en hespe. Nå er jeg i gang med et tretråds sokkegarn i fiber fra Vivid Yarn Studio.
Etter en uke i Trøndelag har jeg fått strikket endel og startet på flere prosjekter blant annet disse sokkene i flerfarget garn. Det er et gratismønster på Ravelry og heter Circle Socks. Mangler vasking og foto av alt det andre jeg har jobbet med men det kommer snart.
Jeg fikk en litt forsinket julegave da jeg var i Trøndelag, en prosjektbag, av min gode venninne Ingrid. Den er laget av Bente på Bentes Hus på Løkken Verk og er helt perfekt. Gleder meg til å bruke den.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar