Sider

søndag 11. september 2016

Zora

Da er sokkene Zora strikket ferdig. De er strikket i Arwetta Classic fra Filcolana i farge 144. Garnet er kjøpt på Garnbutikken Fortuna på Løkken Verk. Etter som jeg strikker litt løst har jeg brukt pinne nr 2,25 og brukt ca 60 gr garn. Mønstret er  gratis på Ravelry og laget av Regina Satta. Det  er et godt mønster å følge klassisk og enkelt.
Etter mye opprekking sist uke har jeg kommet litt lengre nå. Klart å fullføre sjalet Aisling og er snart ferdig med lua Snøkrystallen.
Vi er fire kollegaer på jobben som har bestemt oss for en samstrikk av Sinnasaujakka av Ann Myre/Strikkeguri og på fredag var det til for garnkjøp. Vi møttes på Nøstet Mitt på Storo og tok ut garn og farger. Thale og Marit valgte Rauma Finullgarn, jeg valgte Rauma Finullgarn og Kauni og Gunn skulle kjøpe garn på lørdag så får vi se hva hun valgte. Thale og Gunn er trente strikkere mens Marit er nybegynner. Det blir moro å se hvordan det går.
Spinningen min går litt trått for tiden, det er litt for fint vær. Men det kommer vel fort nok høst og vinter med lange kalde dager til spinning.
Neste helg er det Fanø strikkefestival og Marit og jeg skal reise dit. Jeg gleder meg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar