Sider

lørdag 26. september 2015

Garnet Spring in My Heart og litt til.

Spring in My Heart kjedetvunnet.
 I vår ble jeg medlem i Top of the Month Club fra three Waters Farm og dette var den første fiberen jeg har spunnet fra dem. Fiberen er i 40% Merino-40% superwash Merino-20% Silke. Jeg har gledet meg til å spinne den siden jeg fikk den men synes ikke garnet ble så fint. Det ble 232 meter og 113 gr. Dette er kjedetvinnet for å holde fargene klare, da blir det tretråds og litt tykt.
Spring in My Heart på spolen på Ashfordrokken min.
 
Fiber før spinning, alltid spennende å se hvordan garnet blir.

Frem med alt Askgarnet for å starte nytt votteprosjekt.
 Nå har jeg strikket så mange par sokker så nå er det på tide å strikke noen par votter. Jeg skal strikke i mønster fra boka Vottar og Vantar av Annemor Sundbø, veldig fin bok og bruker Ask fra Hillesvåg Ullvarefabrik. Det beste med hele prosjektet er jo å planlegge så da er det bare å sette i gang. Det er mye Ask i garnlagret mitt så det er bare å velge å vrake. Ettersom jeg strikker Blåveispiken i rosa var den første fargen som gikk ut.
Det ble grønn.
 Jeg havnet på grønn, jeg elsker grønn. Vottene jeg skal strikke heter Fugl Fønix og er vanlige blavotter med mønster, det er det jeg liker best å bruke. Jeg har strikket endel hansker men det går mye fortere å strikke votter.

Blåveispiken strikket ovenfra og ned.
Det store prosjektet jeg holder på med nå er Blåveispiken av Cecilie Kaurin og Linn Bryhn Jacobsen som jeg startet på i sommer. Nå har jeg delt av til ermene og prøvd den på, den passer, og skal bestemme meg om jeg skal svinge den i livet om en blomsterbord. Thale lurte på hvor langt jeg var kommet, så her er den Thale litt lengre enn sist men langt fra ferdig. Kanskje den skal få være med til Shetland hvis det er plass i kofferten.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar