Sider

søndag 31. mai 2015

Hverdagsjakka

Etter mange år der jeg ikke har strikket genere og jakker, har jeg bestemt meg for å hive meg på koftebølgen å få strikket noen jakker/kofter til meg selv. Jeg har startet med Hverdagsjakka av Ann Myre eller Pinneguri som hun heter på nett. Det er en veldig fin oppskrift som er lett å følge. Jeg ser på dette som et langtidsprosjekt og har ikke tenkt å bli ferdig med den før til høsten. Jeg strikker den i Kauni, som er et av mine favorittgarn, og Pt2 som går godt sammen med Kauni. Fargen jeg bruker i Kauni er EJ som går fra natur via beig og over i rosa. Den er kjøpt på Garnbutikken Fortuna på Løkken Verk. Pt2 garnet er lyst beige nesten natur så noen striper blir veldig like. Pt2 garnet er kjøpt på Nøstet Mitt på Tveita i Oslo. Jeg vil ha striper hele veien ned på jakka så jeg kjøpte litt mer Kauni enn det som stod i oppskriften. Jeg strikker på denne jakka mellom andre prosjekter.


  

Kauni i farge EJ.

Pt2 i farge 78.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar