Sider

søndag 9. juni 2024

A hap for Harriet en liten sekk og litt barneklær.

A hap for Harriet av Kate Davies strikket i Malaprigo Lace.

A hap for Harriet er et enkelt sjal i mønster fra Kate Davies.

Mønster fra Kate Davis er alltid gode gjennomarbeidede mønster som er enkle å følge.

Det som er så genialt med dette mønstret er at det er delt i tre, start, midten og slutten. Del garnet i tre og strikk etter gram da brukers alt garnet opp. Jeg hadde 100 gram og jeg synes det ble passe stort. Sjalet har en blondekant med mellom 26 og 30 masker, resten strikkes i rillestrikk så det er enkelt å strikke. Blondemønstret er lett å memorere og strikkes rett på vrangsiden.

Garnet jeg har brukt er Malabrigo Lace, et årgangsgarn som er godt å få ut av lagret. Fargen er 066 Lavanda. Garnet er i 100% baby merino så det er mykt og behagelig å ha rundt halsen.

Back to cool backpack fra Waves & Wild.

Back to cool backpack fra Waves & Wild.

Jeg har sydd en sekk til i mønster fra Waves & Wilds. Mønstret heter Back to cool backpack. Mønstret har jeg beskrevet tidligere. Denne gangen har jeg sydd flere lommer og vattert bunnen og rygge på sekken for å gjøre den mer stødig. Stoffet er gamle rester av kanvas som jeg har kjøpt på Stoff og Stil for flere år siden. Sytilbehør som selestropper, glidelås osv. er også kjøpt på Stoff og Stil eller Selfmade som det heter nå.

Baby sweat sæt fra Minikrea

Babybody fra Minikrea.

To små joggedresser (Baby sweat sæt 11415) og en liten body (Babybody 11411) i rester fra tidligere syprosjekt begge er sydd i mønster fra Minikrea. Minikrea er et dansk firma som lager fine mønster hovedsakelig til barn. Gode enkle grunnmønster som kan varieres som du selv vil. Nå har jeg brukt flere av Minikreas mønster i flere størrelser og liker dem godt. Men det er enklere nå som ungene begynner å bli større for det er priklete å sy de minste plaggene. Mønster fra Minikrea selges i mange norske butikker men kan også kjøpes på nettet.

Mønstrene har god syveiledning på dansk som er lett å følge.

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar