Sider

søndag 19. februar 2023

Vognteppet Fair Isle

Vognteppet Fair Isle av Pinneguri

Vognteppet Fair Isle av Pinneguri har jeg strikket til det nyeste tilskuddet i slekta. Hun eller han har ikke kommet enda, men nå er det ikke lenge til.

Teppet er strikket i Jamieson og Smith som er et tynt ullgarn fra Shetland. Det meste av dette garnet er kjøpt på GarnbutikkenFortuna. Garnet er veldig godt å strikke med og gir lette og varme produkter. Dette er et av mine favorittgarn og det er i mange fantastiske farger. I dette teppet har jeg brukt mange farger for jeg har et godt lager av dette garnet. Jeg har vært skeptisk underveis for fargesammensetningen min og for mengden av farger, men jeg håper mottakeren vil like det. Og nå etter at det er ferdig synes jeg det ble ganske bra.

Mønstret er som vanlig, når det kommer fra Pinneguri, veldig bra. Det er strikket rundt og klippet opp og det er veldig greit. Beskrivelsen er lett å følge og det har gått som en lek å strikke det.

Nå skal det pakkes og postes så det kommer fram i tide.

Denne uken har jeg strikket litt på alle prosjektene mine, bestemt meg for å rekke opp noen votter jeg har startet på og tatt ut noen mønster som jeg skal sy i løpet av de neste ukene. Stoff er kjøpt og vasket så det er bare å starte.

Regner med å bli ferdig med noen mindre prosjekter i løpet av uka og da kan jeg starte med noe nytt. Det er alltid godt. Nå når lyset har kommet tilbake er skaperlysten mye større og alt er mye lettere. Nå starter jeg med sommergarderoben. Jeg skal prøve å sy og strikke slik at plaggene passer sammen i år og ikke bruke innfallsmetoden som egentlig ligger best for meg. Det er jo så mange fine farger på stoff og garn og så mange fine mønster så det er vanskelig å holde seg til en bestemt plan. Men jeg prøver å ser hvordan det går denne gangen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar