Sider

søndag 14. november 2021

Enkle sokker

 

Sirupsokk strikket i selvfarget garn.

Disse sokkene er helt enkle og strikket etter samme mønster som jeg alltid strikker altså Sirupsokk og de er strikket i Arwetta Classic. Det eneste som er litt spesielt med disse sokkene er at jeg har farget garnet selv. Sokkene har fått vrangbord og hæler i kontrastfarge. Sokkene er strikket på pinne 2,25 mm har hælkappe og kile og en ganske flat tå. Jeg har strikket andre hæler, men synes disse helene passer foten min best.

Denne uken har vært en ganske vanlig uke når det kommer til strikking, jeg har kommet litt lengre på genseren Trek og fått satt sammen ermer og bole, og fått startet på mønsteret på bærestykket. Shawlography har fått ganske mange striper og trenger bare en kveld eller to på å bli ferdig. Tre par sokker er under arbeid og i går startet jeg på en lue. Jeg har fremdeles et par prosjekter å gå på før det blir for mange så det ligger klart garn og mønster til en genser og et par sokker. Disse kommer jeg vel i gang med i løpet av uka.

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar