Sider

søndag 21. mars 2021

Blomstervotter

 

Disse vottene er strikket uten mønster og blomstene er plassert ut fra innfallsmetoden. Jeg tenkte at votter med blomster er fint, jeg har nok restegarn og jeg har strikket en jakke med blomster så jeg har blomsterdiagram. Da har jeg alt jeg trenger.

 Jeg måtte rekke opp et par ganger for å finne rett størrelse og rett plassering av blomstene, men dette er ikke vanskelig. Vottene er strikket i lammeullsgarn fra ChristelSeyfarth art knitts. Det er et tynt garn så det er ikke votter for kjempekald vær, men nå i overgangen mellom vinter og vår passer disse bra. Blomsterdiagrammet er hentet fra Christel Seyfarth sitt mønster Flower powerMidnat som er en jakke/kåpe jeg strikket for en stund tilbake. Jeg liker dette mønsterdiagrammet kjempegodt og kommer nok til å strikke det inn i flere plagg.

Endelig har jeg klart å bli ferdig med noen prosjekter og holder på å felle av et Westknittsjal, håper å få det ferdig i kveld, men det er mange masker som skal felles ca. 1300. Denne uken skal jeg starte på noen nye prosjekter. Det blir nok først og fremst Ingen dikkedarergenseten og kanskje også sommertoppen Fagelia.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar