Sider

søndag 8. mars 2020

Olivenvott


Olivenvott strikket i Ask
Olivenvott fra boka Norsk Vottar og Vantar av Annemor Sundbø er ferdig og de ble ganske store. Stor nok til en stor kar. Vottene er strikket i Ask fra Hillesvåg på pinne 2,5.
Som vanlig er mønstret godt å følge og alt stemmer.
Den eneste jeg kjenner med så store hender er Tore så jeg skal høre om han vil ha dem.
Nå har jeg et par votter som jeg holder på med og det blir det siste paret denne vinteren. Jeg tenker at jeg kan strikke votter uavhengig av årstid med jeg klarer ikke å holde inspirasjonen oppe når det lir mot vår som nå. I motsettnig til sokker som jeg strikker hele tiden.
Oslolue strikket i A Knit Story og Værbitt mohair.
Jeg har også blitt ferdig med Oslolua av Petitknit, den 2. jeg strikker. Olav ønsket seg en slik så det må han få. Lua er strikket i A Knit Story (farge 866, mørk blå)og Værbitt mohair(navnløs). Selv om jeg strikket med samme garn  og samme pinnene som sist ble denne litt større. Men den passer så da har ikke det noe å si.
Denne uken har jeg strikket på litt av hvert og ikke kommet så mye lengre på noe. Men jeg har sydd en ny kjole som bare mangler kanter så jeg håper jeg får den ferdig i løpet av uka.
Tanken var å ta blider av kjolene jeg har sydd i dag men det regnet såpass mye at jeg utsatte det til seinere.
Jeg har lagt opp til et par sokker ellers er det ingen nye prosjekter på gang. Men jeg føler at det snart kommer en genser i Holst Noble på pinnene. Men jeg har så mye på gang at jeg bør vente litt eller....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar