Sider

søndag 15. mars 2020

Cornich Cream Tea Socks

Cornich Cream Tea Socks
Et nytt par sokker er ferdig. Dette er Cornich Cream Tea Socks av Helen Stewart og The Handmade Sock Society. Som vanlig et supert mønster. Nå har jeg bare et par sokker igjen av denne mønstersamlingen.
Sokkene er strikket i Martin`s Lab Tough Sock i fargen Carusel på pinne 2,25.
Garnet kjøpte jeg på Garnbutikken Fortuna sist jeg var på Løkken Verk og dette er et av de nye merkene de fører. Det er et godt garn og strikke av og ganske drøyt også, jeg hadde mye garn igjen.
Jeg nøstet opp garnet og strikket fra utsiden og innsiden av nøstet så sokkene ble ganske ulike i fargen. Jeg strikker jo alltid begge sokkene samtidlig. Kunne kanskje ha kostet på meg å nøstet det opp i to nøster men, men.
Fornøyd med resultatet likevel og vil nok kjøpe mer av dette garnet.
 
Denne uken har jeg strikket litt på alle prosjektene mine og klart å strikke ferdig et sjal. Jeg har også tatt frem et prosjekt som har ligget lenge uten å få noe oppmerksomhet, det er teppet Hurramegrundt som jeg strikker i restegarn. Det er ikke mye igjen og jeg lurer litt på hvorfor jeg ikke har gjort det ferdig før.
I uka som kommer skal jeg strikke på alle de prosjektene jeg holder på med og har funnet frem garn til to nye prosjekter et sjal og en genser. Så i løpet av denne og neste uke skal jeg få lagt opp og startet på disse to.
Jeg regner ikke å få mere strikketid i tiden framover ettersom jeg skal være på jobben, det blir vel heller mer jobb og mindre strikketid.
Hold dere friske og hvis dere er i karantene håper jeg dere har masse garn på lager. Ellers er vel alle nettbutikker åpene så det er bare å bestille.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar