Sider

søndag 16. februar 2020

Flax

Flax fra Tin Can Knits i Croft
Genseren Flax av Tin Can Knits gikk det raskt å strikke. Dette mønstret er så godt gjennomarbeidet og klart at det er en fryd å strikke etter det. Mønstret kommer fra størelse 0-6 månder til 4xl så det er noe for alle. Og det er et gratismønster.
Jeg har strikket genseren i Croft fra West Yorkshire Spinners som jeg kjøpte på strikkefestial i Irland. Det er et Aran weight garn 186 meter/100 gram. Planen var å strikke en genser med gradert farger så jeg kjøpte 100 gram av den sterke rosafargen(Dalsetter) og 200 gram av de to andre(Mayfield og Heylor). Jeg tenkte egentlig å ha den skarpeste rosa nederst men ettersom der var mindre av den ble den øverst.
Jeg forandret litt på mønsteret ved å strikke genseren lengere bak og å ha splitt i vrangborden nederst. Den passer godt og jeg er veldig fornøyd med denne.
Det ble litt garn igjen, det er nok til en lue så jeg får prøve å strikke en før genseren er utslitt.
Jeg har flere par sokker ferdig men jeg har ikke rukket å ta bilde av dem så det blir neste helg.
I uken som kommer vil jeg fortsette på de prosjektene jeg holder på med 2 par sokker, en genser til Marie, 2 par votter og et sjal men i kveld skal jeg legge opp til en ny Oslolue til Olav for det ønsker han seg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar