Sider

søndag 10. juni 2018

Dotted Rays


Dotted Rays av Stephen West er ferdig. Det er strikket i selvspunnet og selvfarget garn og det var raskt å strikke. Strikket på pinne 4 mm. Mønstret er fra boka Westknits Bestknits nr1 Shawls. Det kan også kjøpes som enkeltmønster på Ravelry. Jeg strikket den minste utgaven av sjalet og det ble litt knapt med garn til det også. Garnet er BLF og nylon og det er en stund siden jeg har spunnet det så det er litt ujevnt men helt greit. Som alle mønstrene av Stephen West er dette lett å følge, og er det noe som er uklart finnes det forklaring på Youtube. Etter som det var så varmt den dagen vi tok bilder ble det en furu som fikk være modell.
Et nytthespe er kommet i samlingen. Med Exmoor Horn fiber fra The Double Ewe. Exmoor Horn er en gammel sauerase som har vært i Exmoor nasjonalpark siden på 1700 tallet. Garnet er ikke så mykt som mye av den fiberen jeg vanligvis kjøper men veldig god å spinne og det ble et godt ullgarn. Usikker hva jeg skal strikke av dette men det kan bli votter eller hansker.
Hespen ble på 220 m, WPI 14(DK) og 100gr.
Det er fremdeles usannsynlig varmt i Oslo, å det er deilig det men jeg får ikke strikket så mye. Men i dag tok jeg ut rokken og fikk spunnet opp siste rest av shetlandsulla som var med fra Shetland Woolweek. Det ble fire små hesper. Ellers har jeg strikka og tatt opp litt på Holstgenseren og fått startet på junisokkene i samstrikken med Garnbutikken Fortuna.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar