Sider

søndag 3. juni 2018

Bjørnlisokken


Bjørnlisokken er maisokken i 12i18 med Garnbutikken Fortuna. Mønstret er laget av Marit H. Bergsrønning. Denne gangen har jeg strikket den i Vividgarn i fargen London Fog. Garnet inneholder 75% Superwash Merino, 20% Nylon og 5% Stellina. Garnet er kjøpt på Garnbutikken Fortuna for tre år siden. Vividgarnet er et ganske tynt garn så jeg har strikket på pinne 2 mm. Jeg har strikket denne sokken før da på pinne 2,5 mm og litt tykkere garn slik at det ble en herresokk. Da er maisokken ferdig å det er bare å starte på junisokken.
Jeg har også blitt ferdig med disse helt enkle sokkene i selvstripende garn fra Rauma Ullvarefabrikk. Det inneholder 80% Ren ny ull og 20% Polyamid. Dette garnet kjøpte jeg på fabrikkutsalget på Rauma for to år siden. strikket på pinne 2,25 mm.
 
Etter som det er så varmt strikkes det ikke så mye, får ikke utretta noe i det hele tatt. Men jeg har strikket ferdig sjalet jeg holder på med mangler bare å blokkes. Har også fått noen omganger på genseren i Holstgarn så jeg håper på litt mer normale temperaturer til uka så jeg ikke bare sitter der som et slakt. Maisokken skal på pinnene i løpet av uken og muligens et sjal av Westknits. Så må jeg finne et enkelt prosjekt til å ha i veska, det ble jo faktisk ganske mange nye prosjekt........

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar