Sider

søndag 30. april 2017

Farmor Oline´s hansker 2

Da har jeg blitt ferdig med et par til av Farmor Oline`s hansker. Disse strikket jeg med større kontrast mellom fargene og ble veldig fornøyd. Hanskene er strikket i PT2 garn fra Rauma Ullvarefabrikk. PT2 er et godt norskt ullgarn som er godt å strikke med og det finnes i mange fine farger. Jeg har brukt fargene 05 mørk blå og 78 som er lys beige. De er strikket på pinne 2,5 mm og ble passe tette. Nå mangler jeg bare å finskrive mønstret og det tar nok litt tid.
Jeg har kommet i gang med et resteteppe denne uka det er The Coziest Memory av Kemper Wray som jeg skal strikke i sokkegarn. Dette skal jeg strikke på innimellom og håper alle restene mine kommer til nytte.
For tiden har jeg flere prosjekter med mye mønster som tar mye tid og ikke er forenelig med verken TV-titting eller strikkekafe bortsett fra jakken Cockatoo Brae der jeg er ferdig med bolen opp til ermehullet og skal starte på ermene. Dette er plankekjøring helt til jeg kommer til Yoken som er mønsterstrikk. Så det er ingen helt nye prosjekter på pinnene denne uken.
Jeg spinner fremdeles på flette fra The Doube Ewe i lilla , rosa og grå og har snart kommet halvveis på spinninga. Fargene blir virkelig fine på dette garnet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar