Sider

søndag 6. oktober 2024

Babysett

 

Babysett i garn fra Untold

Det kommer stadig noen nye borgere til verden og de trenger ull på kroppen. Jeg har strikket et hentesett i mønster fra PetiteKnits. Buksen i mønster Seaside set og jakken fra Ellens lekesett. Fine mønster som er lett å følge. Bare gode erfaringer med mønster fra PetieKnits.

Disse plaggene er jo bittesmå så det går fort å strikke dem og det er forunderlig at babyer faktisk er så små.  Jakken er strikket i 0-2 mnd. og buksen i 0-1 mnd.

Disse plaggene er strikket light merino wool fra Untold og jeg brukte ca. 100 gr til hele settet. Garnet er godt å strikke av og har en god elastitet så det blir nok godt å ha på. Strikket på pinn 2.00 m.m. for vrangbord og 2.50 m.m. på resten.

Garn og mønster kjøpt på Garnbutikken Fortuna.

Babybody 11411

Body i str. 50 i mønster fra Minikrea, Babybody 11411, jeg har sydd denne flere ganger før. Jerseystoff i bomull kjøpt på Selfmade.

Baby sweat sæt 11415

Joggedress i str.50 i mønster fra Minikrea, Baby sweat sæt 11415, også et mønster jeg har brukt mange ganger før. Jerseystoff fra Selfmade.

Back to Cool Backpack
Også et godt utprøvd mønster sekk i mønster fra Waves & Wild, sekken Back to Cool Backpack. Jeg har sydd denne sekken flere ganger nå og den er morsom å sy. Mønstret er greit, og den kommer så lett og fint sammen. Sekken er sydd i bomullskanvas fra Selfmade
Back to Cool Backpack

Høsten er her for fult og det er bare å finne fram ullgenser og votter å se om det er noe jeg trenger, det er det sannsynlig vis ikke, men det dukker vel opp noe jeg har lyst på går jeg ut ifra.

Jeg har endelig klippet en skjorte/jakke i ull som jeg er i gang med å sy. Grudde meg litt til å klippe denne da stoffet er så fint og kostet så mye. Men nå har jeg kastet meg ut i det og håper på et godt resultat.


 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar