Sider

søndag 13. oktober 2024

Nye sokker

 

Slippery V socks av Westknitts

Slippery V socks av Stephen West fra sokkesamlingen Westknis Year of Socks 2023.

Mønstret er vel skrevet som vanlig og strukturen er fin men kanskje ikke så praktisk i sokker, men morsom å strikke er de jo. Jeg valgte å strikke en annen hel enn i mønstret på disse sokkene, som jeg har gjort i de fleste sokkene fra denne samlingen. Nå er det to sokkemønster igjen i denne samlingen så har jeg strikket alle, jeg har startet på nest siste så jeg får nok strikket alle i 2024.

Sokkene er strikket i sokkegarn fra Guld i fargen Gråbynke og en rest i flerfarget sokkegarn.

Enkle sokker i Zauberball

Det andre paret er enkle sokker strikket i Schoppel-WolleZauberball i fargen 1155. Dette garnet kommer i mange fine farger med ganske lange fargesprang som gir fine overganger. Jeg valgte å strikke hel i annen farge, også Zauberball, for å holde på de fine overgangene. Nydelig garn å strikke av.

Lørdagens fangst.

Bra med strikking denne uken og jeg har kommet et stykke på Cameron Butten up, som er en skjorte som jeg syr i et ullstoff. Tine og jeg var på Strikkernes marked i Oslo i helgen og i år var det mange nye utstillere så det var moro. Fikk kjøpt litt garn så det var fint.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar