Sider

søndag 27. juni 2021

The Koi Tee

 

Sommertoppen The Koi Tee av Gingko B er klar til sommerferien. Toppen er strikket i Lille Rillegarn i fargen Enhjørning på pinne 2,5 og 3,0 m.m.

Toppen er enkel å strikke og mønstret er klart og godt skrevet. Strikket fra halsen og ned. Dette er første gang jeg har strikket i mønster fra Gingko B og hun har ikke utgitt så mange mønster, men jeg håper det blir flere. Toppen er veldig enkel med rettstrikk og riller i raglandsøkingen og under ermene og det passer meg perfekt. Ettersom garnet har spetter, blir det nok mønster synes jeg.

Garnet fra Lille Rille kjøpte jeg på Oslo Strikkefestival i 2019 med tanke på en sommertopp. Jeg har vært litt skeptisk til sommertopper i ull, men etter å ha strikket noen og brukt dem sist sommer og i år er jeg frelst. Det er så deilig med disse toppene i sommernorge.

Jeg strikket toppen litt lengre enn på mønstret, men det var den eneste forandringen jeg gjorde og er veldig fornøyd. Denne toppen har nok også blitt fin i en blanding med ull og bomull eller silke, kanskje jeg får prøve det til neste sommer.

Jeg brukte 150 gram på denne toppen og har 150 gram igjen i Lille Rillegarn så det kan bli en topp til av det, vi får se.

Etter å ha fått både en genser og en topp ferdig de siste ukene har jeg startet på en ny genser, Breathing Spase, og har enda to prosjekter klare til start. Jeg må jo ha litt å holde på med i sommerferien. Planen er jo å strikke masse, men den planen bruker å gå i vasken, men jeg prøver igjen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar