Sider

søndag 20. september 2020

Sigrid sokker

 

Sigrid sokker av Emilie Bjørnå.

Gult er kult.

 Disse sokkene var maisokkene i samstrikken 12i20 med Garnbutikken Fortuna. Jeg tenkte jeg skulle starte i mai, men kom ikke i gang før i slutten av juli og endelig er de ferdige. Mønstret er laget av Emilie Bjørnå. Mønstret er enkelt og greit å følge. Jeg syntes de ble litt store og la derfor opp litt mindre masker, men det er enkelt å regulere mønstret slik at det passer. Garnet er Søkke Merino fra Garnsurr i fargen Sneivin som vanlig strikket på pinne 2,25 mm. Garnsurr har dessverre sluttet å farge garn.


 

Ettersom jeg har blitt ferdig med noen småting i det siste har jeg også startet på et nytt prosjekt, som jeg har gledet meg til å komme i gang med. Det er Askews Me Shawl av Stephen West med garn fra lagret. Jeg har kommet et lite stykke og jeg fryder meg over det, håper det varer sjalet ut. Ennå er det ganske korte omganger så vi får se.

 

Jeg har også blitt ferdig med den lille barnejakken til Lilly den mangler bare knapper så kan den leveres. Ellers har jeg strikket litt på alle prosjektene mine og håper å komme i gang med høstene første par med votter i løpet av uka. Høsten er helt klart kommet selv om vi har hatt et varmt og deilig vær den siste uken, men kveldene er kjølige og det er godt med votter når jeg sykler på jobben om morgenen.

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar