Sider

søndag 13. september 2020

Fagerlia

 

Toppen Fagerlia

I vår teststrikket jeg toppen Fagerlia for Ellen på Garnbutikken Fortuna.  Ettersom den var en teststrikk, kunne jeg ikke legge den ut før mønstret kom og da det kom glemte jeg den helt.

Denne toppen er striket i Fortunas sokkegarn i fargen Natt i Gruvebyen i bolen, Arwetta Classic i fargene blå 726 og Oransje 198 i mønstret. Toppen er strikket på pinne 3.00. Den er strikket ovenfra og ned og med rundøking. Det var noen ganske lange trådspenn i mønstret, men det gikk bra med godt med snurringer. Passet bra å bruke Fair Isle teknikk på dette mønstret.

Mønstret kan kjøpes på Ravelry

Da jeg strikket den, var jeg litt skeptisk på en kortermet genser i ull om sommeren og om mønsterborden var noe jeg kom til å trives i. Derfor ble den liggende en stund nesten ferdig mens jeg tenkte på om jeg skulle rekke den opp eller beholde den. Etter litt om og men bestemte jeg meg for å feste tråder og gjøre den helt ferdig. Da jeg endelig tok den i bruk utpå sommeren fant jeg ut at jeg likte den veldig godt og har brukt den en hel del etter det. Å jeg tror jeg vil strikke en til med litt lengre ermer og uten mønsterborden, men det får bli nærmere neste sommer. Passformen er veldig god og passer godt til meg. Jeg strikket størrelse 1 og den passet helt supert. Ettersom garnet er superwash klør det ikke heller.

Denne uken har jeg hatt fokus på å strikke ferdig en barnejakke i patentstrikk og den er nesten ferdig nå. Mangler bare knappestolper og halskant og montering selvfølgelig. Ellers har jeg strikket litt på alle prosjektene mine, men ikke startet på noen nye. Jeg tenkte å starte på et sjal, men det var også patent, men jeg vil ikke ha to patentprosjekter på samme tid. Så får jeg se om det kommer noen nye prosjekter på pinnene i uken som kommer. September er jo tid for å starte på votter.

 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar