Sider

søndag 6. september 2020

Flower Power Midnat

Flower Power Midnat av Christel Seyfart.

Endelig ferdig.

Denne kåpen startet jeg på for to år siden. Jeg har tatt noen pauser, men den har blitt jobbet på jevnt og trutt. For varm å strikke på om sommeren og litt krevende når det kommer til plass. Det er den 2. Christel Seyfarth modellen jeg strikker, og det er gøy å strikke hennes modeller. Jeg kjøpte denne garnpakken da jeg og Marit var på Fanø strikkefestival og dette er det siste som blir ferdig av det jeg kjøpte der.

Både Fanøstrikkefestival, Christel Seyfarth sin butikk og Fanø er et besøk verd. Det var en fantastisk opplevelse for oss da vi var der. Dit vil jeg tilbake en gang.

Den ble ikke så massiv som jeg trodde da jeg strikket den den passer faktisk ganske bra. Men det er jo et stort plagg. Den veier i overkant av 500 gram.

Kåpen er strikket i Fair isleteknikk og med tilfeldig fargeskifte på mønsterfargene. Kåpen er strikket i Lammeull og Alpakka garn fra Christel Seyfarth på pinne 3,5 mm.

Som sakt veldig moro å strikke, men ikke så moro å montere. Det er kjempemye montering på denne kåpen. Da jeg trodde jeg var ferdig med å strikke var jeg jo ikke det, da skulle jeg strikke kantbelegg og det var litt tungt å komme seg igjennom. Så da alt var ferdig strikket måtte jeg ta en pause før jeg kom meg igjennom monteringen. Men heldigvis nå er den ferdig. Det blir nok ikke flere jakker/kåper fra Christel Seyfarth men jeg har lyst til å strikke er nytt sjal, det er så utrolig mye fint å velge mellom.

Som vanlig har jeg strikket litt på mange ting denne uken, men ikke blitt ferdig med noe nytt. Jeg har prøvd Ladies`Leg-of-Mutton Sweater på Marie så den er det bare å sy sammen så jeg håper den blir ferdig i løpet av uken.

Det er liksom sånn passe fint tidlig høstvær for tiden og det inspirerer til å finne fram garn til nye prosjekter å nå kribler det i fingrene etter noen votteprosjekter.

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar