Sider

søndag 5. november 2017

Nye hansker til Tore


Tore stiller opp som modell.
Endelig klarte jeg å få ferdig hanskene til Tore så han slipper å fryse på hendene nå når høsten begynner å bli kald. 
For noen år siden strikket jeg et par hansker som ble så store, jeg viste ikke helt hvem de kunne passe til, men så kom jeg på Tore. Han ble fornøyd og har slitt dem ut så nå var det på tide med et nytt par. 
Hanskene er fra boka Norske vottar og vantar av Annemor Sunbø og mønstret heter Reisande rein. Jeg har strikket mange mønster fra denne boka og alle er fine mønster som er gode å strikke. De er strikket i Ask fra Hillesvåg Ullvarefabrikk og garnet er kjøpt på Garnbutikken Fortuna. Hanskene passet så da håper jeg han blir fornøyd.
Denne uken har jeg startet på to nye prosjekter. Det første er disse vottene som jeg strikker i Pt2. Det er Dortheavottene av Lise Engdal. Det er to samstrikk disse skal få være med i, vår egen samstrikk på Garngalskap og Garnbutikken Fortuna sin samstrikk. Lyst til å strikke votter eller vanter så bli med. Disse går det fort å strikke så jeg regner med at de skal være ferdig til neste helg.
Det andre prosjektet er et par enkle Sirupsokker i Stray Cat.
 Denne uken hadde jeg en skremmende opplevelse. Jeg skulle på jobbseminar og på tur til T-banen oppdaget jeg at strikkeposen som jeg bruker å ha i veska var borte. Jeg hadde ikke tid til å gå tilbake, tanken på en hel dag med forelesning uten strikketøy var nesten ikke til å holde ut. Men slik ble det. Jeg holdt ut den første dagen selv om Tine satt ved siden av meg med strikketøyet sitt. Da jeg kom hjem fant jeg fremdeles ikke strikketøyet så derfor ble det disse enkle sokkene, så hadde jeg noe å strikke på den andre dagen med forelesninger.
 Da håper jeg det nesten ferdige sjalet jeg hadde i strikkeposen min ikke er mistet men ligger på jobben.
Denne uken har jeg strikket bolen på Loppa helt ferdig, levert hanskene til Tore og startet et nytt spinneprosjekt i tillegg har jeg strikket ganske mye på resteteppet i sokkegarn.
 I uken som kommer blir det å komme meg videre på alle prosjektene mine og ikke starte på noen nye. Nå må jeg bli ferdig med litt før jeg starter på noe nytt.
 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar