Sider

søndag 12. november 2017

Dorthea votter

 Da er jeg ferdig med Dortheavottene av Lise Engdal. Vottene har jeg strikket i Pt2 og de var rimelig kjappe å strikke. Jeg synes mønstret var klart og greit, godt skrevet. Pt2 er et fint vottegarn som kommer i mange farger. Garnet er kjøpt på Nøstet Mitt på Tveita. Jeg startet på disse vottene i en samstrikk på Garnbutikken Fortuna, nå skal de legges inn i tråden så får jeg håpe jeg vinner.
De skal også legges inn i samstrikken vi har i Garngleder. Garngleder har en votte/hanskesamstrikk som varer til 1. februar 2018 så har du votter eller hansker du strikker på så få dem med der. Det blir premier. 
Jeg skal starte på et nytt par votter ganske snart, det blir Eventyrlauv fra boka Eventyrvotter.
Denne uka var det spinnetreff i Sagene Rokkering på Spinnvilt. Der var det trivelig som vanlig, det er en stund siden sist jeg var der og det var noen nye fjes å se. Det ble et produktivt treff og jeg ble ferdig med all fiberen jeg hadde med. Så fikk jeg selvsakt med meg litt fiber hjem etter som lageret mitt er litt slunkent. To sokkeblandinger og en Finsk landrase. Blir moro å prøve.
Etter som vinteren har tatt seg en tur til Oslo er det ekstra fint å sitte inne under pleddet med fyr i ovnen å strikke. Så da er det bare å kjøre på. Håper å bli ferdig med Loppa denne uka, er litt kjedelig å bare strikke brunt men det kommer seg nå. Er snart ferdig med første erme og det tar ikke lange tiden.
Resten av samlingen uferdig prosjekter går sakte men sikkert framover, spinne gjør jeg litt hver dag så de blir hele tiden nye hesper i hylla.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar