Sider

søndag 7. mai 2017

Spinning og spinnekurs.

Her er en hespe Silke og Merino som lyder navnet Edelsten. Den har jeg spunnet på Ashford Joy og det er et totråds garn. Da jeg starta å spinne denne fiberen syntes jeg den var litt ekkel å spinne, den er veldig myk og lever litt sitt eget liv. Men etter å ha spunnet litt likte jeg den bedre og bedre. Fargene er flotte og det ble et mykt og deilig garn.  Jeg fikk ca 100 gram og 295 meter, WPI 15 Sport. Fiberen har jeg kjøpt på Spinnvilt i Oslo og har mer av samme fiber i en annen farge.

I dag har jeg vært på Spinnvilt i Oslo på kurs. Det omhandlet spinning av kardegarn og kamgarn.
 Det var lærerikt å nå er det bare å trene. Jeg lærte her at jeg spinner alt garnet som om det er kamgarn så jeg må legge om spinningen min på kardegarn. Det kommer til å kreve en del trening men det skal bli gøy å mestre dette etter hvert. det var Tove som holdet kurset på glimrende vis som vanlig.
 
På bildet ser dere reiserokken min Ashford Joy. 
Den kjøpte jeg for å ha med meg på spinnetreff, kurs ol. Det tok litt tid før jeg ble fortrolig med den men nå liker jeg den veldig godt. Jeg har også kjøpt meg et stativ med hjul på slik at jeg slipper å bære den. Selv om den er liten og ganske lett er den tung å bære med seg langt.
 
Denne uken har jeg ikke klart å bli ferdig med noen strikkeprosjekter
 og det er jo litt irriterende. 
Jeg har heller ikke startet noen nye prosjekter. Men jeg håper å komme sterkere tilbake neste uke.
Det har vært et fantastisk vær her i det siste og tiden har blitt brukt til å nyte det.
 Nå som våren er her for fult har jeg planer om å få farget litt og neste helg er satt av til det. Så da bare krysser jeg fingrene for godt vær for jeg har tenkt å farge ute.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar