Sider

søndag 14. mai 2017

Coffee Cantata


Da er sokkene Coffee Cantata ferdig. Det tok litt tid for dette var et krevende mønster. Jeg vil ikke si at det er vanskelig men det tar lang tid med så mye flettemønster. Men de ble fine da. mønstret er laget av Caoua Coffee og er et gratismønster på Ravelry. jeg strikket sokkene i Arwetta Classic kjøpt på Garnbutikken Fortuna for ganske lenge siden. Helene er strikket i en rest Regia. Sokkene er lange så det krever litt over 100 gram på et par. Sist jeg strikket sokker med mange små fletter strikket jeg i et flerfarget og det var ikke så heldig fordi mønstret kom veldig dårlig fram. Nå har jeg lært og strikker slike sokker i ensfarget litt glatt garn som viser mønstret godt. Mønstret er veldig bra skrevet og lett å følge og jeg vil anbefale det hvis du liker å strikke mye fletter, men det tok nesten like lang tid å strikke disse som en genser.
Her er en liten hespe blått ullgarn som jeg blandet fiber til på preppekurset som jeg var på hos Spinnvilt i vinter. Denne fiberen var blandet på blandebrett og dratt ut med en diz. Det er forskjellige ullfibre blandet sammen men jeg vet ikke hvilke.
Denne uken har jeg altså klart å bli ferdig med et par sokker det er bra. Jeg har også fått strikket en del på genseren Moray Star. Jeg har startet to prosjekter et sjal som heter Therapi av Laura Aylor og et par Sirupssokker. 
Våren forsvant igjen denne uken så det har vært mye trist vær ute men da er det jo fint å sitte inne å strikke og spinne så det har jeg brukt det dårlige været på.
I dag har Tine og jeg farget garn med syrefarger, det ble en fest. Jeg farget to hesper og to sockblank som jeg har strikket opp på strikkemaskin. Begge deler Arwetta Calssic. Tine farget silkegarn. Alt henger til tørk nå så det blir moro å se hvordann det blir.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar