Sider

mandag 22. mai 2017

Fargesøndag

Å farge garn og fiber er moro. For litt over en uke siden farget jeg garn sammen med Tine. Jeg hadde 300 gram natur hvit Arwetta Classic kjøpt på Garnbutikken Fortuna for en stund siden. Meningen med dette garnet var å strikke bunadstrømper av det, men jeg må nok kjøpe nytt til det. Jeg har strikket mye av Arwetta og liker dette garnet godt. Det er rimelig og da er det ikke krise om det ikke blir vellykket de første gangene.

To av nøstene hespet jeg opp og farget hver for seg. Tanken var å farge begge sammen så det blir nok til et par sokker men det glemte jeg. Nå er det to forskjellige hesper men men. Vi malte garnet og pakket det inn i plast før vi varmebehandlet det i vannbad. Vi brukte syrefarger fra Ashford, Jacquard og Greener Shades. De to første er kjøpt på Spinnvilt, den siste på nettet et sted jeg ikke husker. Syrefarger er enkle å bruke og tilsettes eddik.

De fire siste nøstene strikket jeg opp to sokkeflak/sockblank av. Jeg strikket to lengder med dobbelt garn på strikkemaskin og malte på.
Hespene skal jeg strikke sokker av kombinert med annet garn og sokkeflakene har jeg gitt bort. Det skal bli moro å se hvordann sokkene blir. 
Jeg skal kjøpe mere Arwetta og få farget mer men det får vente til sommeren.
Ellers har jeg strikket mye den siste uken da jeg har vært på tur til Trøndelag, jeg har strikket en del både på Moray Star som er en genser og Cockatoo Brae som er en jakke. I tillegg har jeg strikket litt på sjalet Therapi.
I dagene framover skal jeg strikke mest på genseren å få den ferdig så fort som mulig.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar