Sider

søndag 4. februar 2024

Sokker, sokker, sokk

I løpet av januar har jeg strikket ferdig to par sokker i tillegg til januarsokken i 12i24 med Garnbutikken Fortuna. Det første paret er enkle sokker i str 43. Dette er helt enkle sokker strikket av et sokkeflak fra Ulltøsene, strikket på pinne 2,25 Ikke noe spesielt med disse.

Prowl Socks av Westknits

Det andre paret er Prowl Socks av Westknits. Disse sokkene er strikket i Arwetta Classic som jeg har farget selv, på pinne 2,25. Dette er et enkelt mønstersom består av rette og vrange masker som forflytter seg rundt, enkelt og morsomt å strikke. Mønsteret er fra samlingen Westknits Year of Socks2023. Jeg har strikket 8 av 13 par i denne samlingen så jeg har noen flere igjen. Men det ble 14 par sokker i 2023 og det er vel bra.

Denne uken har jeg strikket på alle prosjektene jeg har i gang og ikke startet opp noen nye så det er litt kjedelig. Men jeg har tatt ut mønster og klippet på to topper som jeg skal sy nå utover de neste par ukene, en bluse og en langermet t-skjorte. Etter det håper jeg å starte på vår og sommerklær. Denne uken blir det litt mer som foregår så det blir litt mindre tid til strikking og søm. Det er bra for denne vinteren har vært lang og jeg er litt brakkesyk.

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar