Sider

søndag 18. september 2022

Boarderwalk




Boarderwalk av Westknitt

Boarderwalk av Stephen West har jeg strikket i Isager Merilin og Flowerbed fra Noro. Begge hentet fra lagret. Isager Merilin er en rest etter en genser, og er kjøpt på Fru Kvist i Oslo og Noro Flowerbed er et garn jeg kjøptefor lenge siden og ikke helt funnet et prosjekt til det før nå. Merilin inneholder 80% ull og 20% lin, Flowerbed inneholder 35% silke, 35% kid mohair og 30% ull. Begge garnene er gode å strikke med, som om det er ullgarn. Jeg opplever ofte lin og silke garn som litt tråe å strikke med. Sjalet er strikket på pinne 3,5 m.m.

Mønstret tatt fra boka Westknits Bestknits Nummer 1-Shawls. Mønstret er selvfølgelig helt perfekt skrevet og enkelt å forstå. Blir litt lange omganger på slutten, men moro å strikke.

Neste Stephen Westprosjektet blir årets MKAL som starter i oktober.

Masse fint ble med fra Stitsjorama
Sist helg var det Stitsjorama på Hamar, festival med strikking og søm på programmet. Festivalen var flott, godt planlagt og flere foredrag det var verd å høre på. Jeg møtte Johanna der som hadde tatt turen fra Trøndelag og vi hadde en fin helg med garn- og stoffhandling, mye prating og ikke så mye strikking. Vi møte gamle strikkevenner og fikk noen nye. Jeg fikk kjøpt garn til årets MKAL og litt til. Mange nye butikker som jeg ikke viste om fra før. Fikk også kjøpt meg stoff og mønster til undertøy som blir en helt ny erfaring å sy. Gleder meg til å starte med det.

Det har vært litt opp og ned med med strikking i det siste men det går framover med alle prosjektene mine. Jeg er litt mer strukturert når det gjelder søm, men der har jeg også bare et prosjekt av gangen. Jeg har startet opp noen nye strikkeprosjekter og det var godt å komme i gang med litt nye ting. Har planer om å starte på noen nye votter så det kommer nå etter hvert.

 
Ullstoff fra Candycotton og stoffpakker fra Uniksomdeg.

Garn fra Fabelknittwear og Ystabøgull


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar