Sider

søndag 2. januar 2022

Trek

 

  
Trek fra Strange Brew







I boka Strange Brew fra Tin Can Knits har jeg funnet oppskriften på denne genseren. Dette er en utrolig fin bok som ikke bare gir deg oppskrifter, men også er en mal for å lage sine egne mønster.

Jeg tok en ferdig oppskrift fra boka, men her kan du mikse forskjellige mønster å få dine helt unike plagg uten å anstrenge deg for mye. Den eneste endringen jeg gjorde var å strikke genseren høyere bak.

Alexa Ludeman og Emely Wessel som har skrevet boka og står bak Tin Can Knits har mange fine design og har du ikke sett på deres design er det på tide. De har flere bøker og mange enkeltmønster som kan kjøpes på Ravelry. Oppskriftene strekker seg ofte over mange størrelser fra baby til XXL. Mange mønstre er også gratis. Oppskriftene er godt gjennomarbeidet og enkle å følge. Absolutt en vinner.

Trek fra Tin Can Knits

Jeg har strikket genseren i Pernilla fra Filcolana, et garn jeg ikke har strikket med før. Jeg er veldig positivt overrasket og liker dette garnet godt. Godt å strikke med og gir gode lette plagg. Garnet har jeg kjøpt på Garnbutikken Fortuna, men det er mange butikker som fører dette garnet. I Oslo kan du få garnet på Fru Kvist og Garntopia og sikkert i flere butikker. Jeg har strikket genseren på pinne 3.5 m.m. Pernilla er 100% peruvian highland ull og er mye mykere enn forventet.

Det ble en del garn igjen da det er mange farger på bærestykket, men ikke så mye av hver farge. Derfor har jeg en plan om å strikke en hals eller cowl fra samme bok som da vil passe godt til genseren. Så får vi se om jeg klarer å gjennomføre eller om det bare blir med planen.

Blir ikke i sommerstemning av dette.

Det er nytt år og nye muligheter jeg har mange planer for det nye året og høyt på prioriteringslisten er å klare å ha mer selvsydde klær. Og å få strikkeplagg og egensydde klær til å bli en helhet. Jeg har sydd litt mer de siste månedene og håper å holde opp stimen. Jeg må klare å planlegge litt lengre fram i tid og starte med sommergarderoben nå. Det er litt utfordrende å tenke på lette kjoler og bluser når skodda ligger tung og mørk over byen. Men jeg ser på noen fine inspirerende sykanaler på Youtub og blir veldig inspirert av det. Jeg har kjøpt noen mønster og er i gang med noen plagg.

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar