Sider

søndag 27. september 2020

Jakke til Lilly.

 

Da er denne lille jakken ferdig. Denne er strikket til lille Lilly som er et år. Jeg tror den er litt stor, men da har hul litt å vokse i. Ettersom den er strikket i patentstrikk er den tjukk og varm så den passer godt nå til vinteren. Mønstret til denne jakken er hentet fra heftet Smårollinger (1504) fra Sandnesgarn. Jeg har strikket flere av modellene i heftet og synes de er greie.

Jakken er strikket i Sandnes Mini Alpakka i tre blåfarger, angret litt på det da det var litt vanskelig å skille dem fra hverandre, men det gikk. Jakken er strikket på pinne 3,00 med mer. Garnet er kjøpt på Nøstet Mitt på Tveita. Ettersom det er patentmønster tok det litt lengre tid enn jeg trodde det skulle men, men. Nå står det bare igjen å få levert den, så det får jeg prøve å få til denne uken.

I uka som gikk har det blitt litt mindre tid til strikking enn vanlig og det blir det vel denne uken også ettersom Marie har kjøpt leilighet og den skal pusses opp litt. Men det går framover med alle prosjektene sakte med sikkert, men jeg har ikke fått startet opp med høstens første vottepar ennå. Håper det blir denne uken. Har også lyst til å stikke meg noen nye luer og har litt garn som sikkert kan brukes til det. Vi får se.

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar