Sider

søndag 22. september 2024

Catbells

Catbells av Marie Wallin

Catbells av Marie Wallin strikket i British Breed.

Mønstret er hentet fra boka Cumbria av Marie Wallin. Jeg bestemte meg allerede da jeg kjøpte garnet at jeg ville ha mønster hele veien på denne genseren så jeg kjøpte det jeg trodde var riktig mengde garn, det ble ikke helt riktig, men, men. Det ble mye regning ettersom jeg forandret mønsteret og det var litt vanskelig å få dette til å gå opp. Alle mønsterbordene har forskjellig antall masker pr repetisjon selv om alt kan deles på to. Så det ble mye regning og mye irritasjon der. Det var vanskelig å få riktig antall masker til mønstret osv. men det gikk til slutt. Jeg eller Marie, husker ikke hvem syntes også halsringingen var for høy så jeg tok av en møsterbord foran. Genseren ble mye lengre enn i mønsteret, men det kan ha med strikkefasthet å gjøre og Marie som skal bruke genseren liker lange gensere.

Catbells av Marie Wallin

Mønster og garn er kjøpt på 60 garner nord som ligger i Lindorme litt sør for Gøteborg. Tine og jeg var der på en strikkehelg med Marie Wallin og Anna Leithe som driver butikken. Det var en opplevelsesrik helg i godt selskap med mange hyggelige damer.

British Breeds er et fantastisk garn som har en god blanding ull fra 4 forskjellige britiske saueraser. Garnet er fiberfarget og det gir de fine litt blandede fargene. Garnet selges i 25 grams nøster noe som er en fordel når en skal strikke med så mange farger. Garnet er produsert i Storbritannia.

Jeg fikk selvfølgelig litt for lite av bunnfargen og måtte kjøpe to ekstra nøster. De nøstene kjøpte jeg fra Uniq Garn. Det ble veldig mye igjen av alle mønsterfargene jeg kjøpte jo ekstra av det og det er 12 farger så jeg har nok til en vest tenker jeg så det skal jeg starte på om ikke altfor lenge.

Vivid blanket av Tincanknits

Vivid blanket av Tincanknits strikket i Holst garn Noble i dobbelt garn. Dette babyteppet har jeg strikket før se link.


 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar