Sider

søndag 4. juni 2023

Tania Culottes

 

Tania av Megan Nielsen.

Tania Culottes et bukseskjørt fra Megan Nielsen. Dette er første gang jeg syr etter Megan Nielsen mønster og det ga mersmak. Mønstret er skrevet ut på printer og tapet sammen. Denne prosessen er det mange som ikke liker, men jeg synes det er helt greit. Det er god sømbeskrivelse og instruksene er enkle å følge.

Dette prosjektet har store deler så jeg måtte klippe delene en og en kunne ikke legge stoffet dobbelt og klippe ut begge framstykkene for eksempel) det var litt masete ettersom jeg måtte holde på på gulvet. Men det gikk det å.

I utgangspunktet skulle jeg sy meg et skjørt, det var det jeg trodde jeg hadde kjøpt mønster på. Men det var altså et bukseskjørt, men det funker det å. Og kan være ganske praktisk spesielt når jeg sykler. Jeg er litt usikker på lengden, men jeg laget det slik det står i mønstret så får jeg heller legge det opp hvis jeg finner ut at det er for langt.

Bukseskjørtet er sydd i dobbel gas 100% bomull og er deilig å ha på. Var litt bekymret for at stoffet var litt for tynt, men det er såpass mye vidde og bra med fall så det holder seg nede. Stoffet er kjøpt på Saab tekstil i Oslo.

Jeg er mer fornøyd med dette prosjektet enn jeg trodde jeg skulle bli underveis. Toppen jeg har på på bildet er Fagerlia av Ellen H. Bergsrønning.

Jeg strikker og strikker for tiden, men blir ikke ferdig med noen ting. Men jeg strikker på mange store prosjekter. Jeg strikker ermer på to jakker og det er litt kjedelig, men nå er jeg snart i mål med den ene. Håper å bli ferdig i løpet av uka.

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar