Sider

søndag 28. mai 2023

Kjerring mot strømmen

 

Vottene Kjerringa mot strømmen av Nina Granlund Sæter

Kjerringa mot strømmen er et par votter strikket etter mønster av Nina Granlund Sæter. Mønstret er henter fra heftet Eventyrlige votter på pinnene. Dette er det første paret jeg har strikket av Nina Granlund Sæter. Vottene ble litt brede for min hånd, men det er mulig garnet jeg brukte var litt i tykkeste laget. Mønstret er klart og tydelig å enkelt å følge.

Vottene er strikket i Rauma Finull på pinne 2.5. Rauma Finull/PT2 er et supert garn som kommer i utrolig mange fine farger. Godt ullgarn og er en av mine favoritter og jeg har ganske mye av det i lageret mitt.

Fangsten fra Garnbutikken Fortuna og plateloopi fra Island.

 Etter å ha vært På Løkken Verk en tur og besøkt GarnbutikkenFortuna ble nok lagret mitt litt mer innholdsrikt, men jeg gikk ikke helt bananas og kjøpte til et prosjekt som er planlagt og litt sokkegarn, men det trenger jeg jo alltid. Det var hyggelig å være på strikkekafe og treffe mange hyggelige strikkere. Jeg hadde også bestilt plateloopi fra Island for Johanna har vært der så nå tror jeg at jeg har nok til den jakken jeg har tenkt å strikke.

De siste ukene har det vært litt opp og ned med strikketid ettersom jeg har vært borte i nesten en uke. Etter at jeg kom hjem har jeg strikket som vanlig og fått strikket på alle prosjektene jeg holder på med. Avsluttet et og startet på et nytt så her er alt som vanlig. Har også fått inn litt søm denne helgen og er snart ferdig med et bukseskjørt, som jeg trodde skulle bli et skjørt, men det blir bra tror jeg.

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar