Sider

søndag 29. mars 2020

Hurramegrundt


Hurramegrundt av Tori Seierstad
Babyteppet Hurramegrundt av Tori Seierstad er strikket ferdig. Det har tatt sin tid. Jeg startet dette sommeren 2017 men så ble det liggende lenge. Men nå er det endelig ferdig. Teppet er strikket i restegarn på pinne 4,5 mm og jeg fikk brukt opp mye rester i litt forskjellig tykkelse. Mønstret er veldig greit å følge og det er moro å strikke så jeg vet ikke helt hvorfor det tok så lang tid.
Hurramegrundt av Tori Seierstad.
De ytterste omgangene skulle strikkes med tynnere pinner men det var så mange masker og jeg hadde ikke tynnere rundpinner som var lange nok. Så jeg tok sjansen på å ikke skifte. Derfor ble det litt bølger ytterst på teppet men jeg synes ikke det spiller så stor rolle. Teppet er ferdig og jeg er fornøyd. 
Minisettet Hoem fra Garnbutikken Fortuna.
Disse minihespene fikk jeg i bursdagsgave fra min beste venn og gleder meg til å bruke dem men jeg har ikke bestemt meg for hva det skal bli ennå.
Ettersom det er rikelig med tid hjemme har jeg strikket mye denne uka også. Flere ting har blitt ferdig men jeg mangler knapper og blokking og sånne småting. Det er jo perfekt for da kan jeg legge opp mange nye ting og flere blir det vel ettersom det ikke ser ut som om dette er over på en stund.
Garnbutillen Fortuna har startet en samstrikk på et sjal så det skal jeg legge opp denne uka og en genser i Holst Noble ligger å venter på å bli startet på.
I tillegg skal jeg kjøpe garn til en korternet genser som jeg har tenkt på en stund og den skal jeg starte på når garnet kommer.
Da kan uken bare komme for jeg er klar.
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar