Sider

søndag 13. januar 2019

Grantreet

Jeg startet på disse vottene med planer om at de skulle bli ferdig før jul. Det ble de ikke. Men de ble ferdige i mellomjula/romjula å jeg trenger votter på etterjulsvinteren også.
Vottene er altså Grantreet av Møyfrid Engeset fra boka Eventyrvotter fra Vottelauget. Mønstret er flott som alle mønstrene jeg har strikket fra denne boka. Tenkte egentlig ikke jeg skulle strikke disse da de er så "julete" men med andre farger blir de jo helårs, i hvert fall helvinters.
Vottene er strikket i Ask og Vilje begge fra Hillesvåg. Viljegarnet er farget av Værbitt og er i fargen Skulderputer og høyt hår. Strikket på pinne 2,5 mm. Er fornøyd med vottene og tar dem i bruk med en gang. 

Vottene mine slites endel så jeg har nå mange par som må repareres. Men først må jeg reparere denne hansken som jeg strikket for en stund siden og ga bort for den var så stor. Den er godt brukt og hadde et stort hull inni hånden. Nå har jeg stuppet hullet og den er klar for bruk en vinter til eller to. Det er godt å se at det jeg strikker og gir bort blir brukt. Hanskene er strikket i Ask.
Denne uka har jeg strikka på de samme prosjektene som sist uke en jakke, to gensere, to par sokker, strømper og pledd og jeg har startet på en klut. Jeg har en plan om å få strikket noen kluter men det er ikke det jeg liker best å strikke så jeg tar det innimellom. Jeg strikker på et pledd og hekler på et pledd men nå har jeg ikke sokkegarnsrester igjen så heklepleddet må få hvile en stund.
Det er et par prosjekter på rokkene å. Thale og jeg var på spinnetreff i Sagene Rokkering på onsdag og jeg blir alltid inspirert av å komme til Spinnvilt. En halv kilo med Finsk landrase, det kommer til å ta litt tid og 100 gr BFL det går litt fortere.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar