Sider

søndag 2. desember 2018

Primrosesoker

Primrosesokkene er nr 11 i 12i18 samstrikken til Garnbutikken Fortuna og jeg ble ferdig i tide med disse også.
Sokkene er strikket i Guld, kjøpt i Guld sin nettbutikk, Arwetta Classic og Hedgehog sock kjøpt på Garnbutikken Fortuna. Tre av mine absolutt favoritt sokkegarn. Sokkene er strikket på pinne 2,25 mm.
Mønstret er laget av Lill C. Schei og er til salgs på Ravelry som enkeltmønster.
Mønstret er godt skrevet og er lett å følge. Etter som hele sokken er i mønsterstrikk kan det være litt utfordrende å få den til å passe godt på foten. Jeg skulle nok ha avslutta hovedmønstret litt tidligere så har de passet litt bedre. På tåa som er ensfarget gikk jeg ned til pinne 2 mm for å samme strikkefasthet.Jeg liker nok best å strikke sokker i struktur/hullmønster og er ikke så begeistret for flerfargastrikk når det kommer til sokker. Så når desembersokkene er ferdig blir det lenge til neste gang.

Da er det bare et par igjen av 12i18 og det er sokkene Vinterstjerne. Som du ser på bildet har jeg startet men ikke kommet så langt. De skal strikkes i Arwetta Classic på pinne 2 mm.
Jeg startet i går med en melert mønsterfarge men det ble for rotete så jeg bytt farge og starta igjen.
I tillegg har jeg starta på et par enkle sokker og et par julevotter, som jeg må få ferdig til jul. Jeg har også strikka på Blomsterjakken og Nigthshiftsjalet denne uken.









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar