Sider

søndag 24. juni 2018

Genser i Holst Noble

Da er genseren i Holst Noble ferdig og jeg er ganske fornøyd med den. Jeg strikket den i Honeydew (gulgrønn) og Flint (grå) med lilla rester i forskjellige nyanser i striper. Genseren veier bare 155 gram så den er veldig lett og god å ha på.
Jeg brukte mønstret Oktobernatt av Ingvill Freland som utgangspungt for denne genseren men gjorde om på endel ting, lengre vrangborder, lengre bole og raglsnfelling istede for rundfelling. Så det ble egentlig en helt annen genser. Jeg la opp det antall masker som stod i mønstret da. Jeg har strikket på pinne 2,5 mm. Etter som det bare er striper er genseren lettstrikket. Raglan- og halsfellingen tok jeg litt på en slump men den passer perfekt. Kunne kanskje droppet 4-5 cm på bolen. Men jeg tror jeg kommer til å bruke denne masse.
Holst Noble er et garn jeg liker veldig godt å strikke med og å ha på, å det er bra for jeg har kjøpt masse av dette garnet. Jeg kjøpte det på Garnbutikken Fortuna da de skulle slutte å selge det å jeg fikk litt panikk. Så jeg har vel garn til fem gensere til. Jeg er usikker på om det er mulig å kjøpe Holst Noble i Norge men det kan bestilles fra Danmark.
Så har jeg strikket noe jeg vanligvis holder meg for god til å gjøre, strikke prøvelapp. Jeg liker jo heller å strikke ferdig bolen for så å oppdage at den er helt feil å må rekke opp alt.
Men nå har jeg slått til for jeg har tenkt å strikke genseren Hellebore av Michele Wang og jeg har strevd litt for å finne garn i lagret mitt som passer til den. Men nå har jeg funnet et mohair garn som heter Mohair og det passer ganske bra. Genseren strikkes i fire deler og sys sammen, det er heller ikke noe jeg vanligvis velger men jeg skal prøve denne. Så håper jeg at jeg får den ferdig.
Ellers har jeg strikket litt på junisokken i 12i18 og på sjalet Vertices Unite men har ikke kommet lengre enn seksjon 1.
Hadde store planer om å spinne denne uken men har ikke kommet i gang med det så det får vente til ferien for denne uken blir nok litt hektisk.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar