Sider

søndag 13. mai 2018

Sommergenser i Line

Ny sommergenser. Det er vel rekord for meg å bli ferdig med en sommergenser før sommeren helt har begynt.
 Denne genseren heter "genser med mønster på ermer" og kommer fra heftet 1505 Line fra Sandnesgarn. Genseren er kjapp og enkel å strikke og garnet er greit å strikke med. Garnet er Line fra Sandnesgarn som inneholder 53% bomull, 33% viscose og 14% lin. Fargen er 2340. Mønster og garn er kjøpt på Nøstet Mitt på Tveita. Lin/bomullsgarn behøver ikke å være godt å strikke med men dette garnet er helt greit men det deler seg litt. Mønstret er greit å følge og jeg brukte akkurat den garnmengden som er oppgitt. Strikket på pinne 4,5 mm som er en halv pinnestørrelse ned i forhold til mønstret. Likevel ble den litt i største laget men helt grei. 
Genseren er lik fram og bak og den faller godt. Denne blir nok god å ha utover sommeren. Liker fargen godt men jeg ser at jeg godt kan bruke litt mer farger. Det er noen flere fine gensere i heftet så det er mulig jeg kommer til å strikke flere i dette garnet etter som det er så godt å ha på.
Tre kluter er også ferdig. Strikket i mandarin Medi fra Sandnesgarn kjøpt på Saturnia garn. Mønstrene er Fargerik vårdrøm, Stripete vårdrøm og Våryr alle hentet fra boka Kluter, strikking hele året av Bitta Mikkelborg. Enkle og greie kluter og mønstre.
Kluter er enkle og greie prosjekter å strikkes på en kveld hvis en vil det. Disse skal til Trondheim til Kirsti så får jeg håper hun liker dem.
Denne uken har jeg jobbet litt på flere prosjekter to par sokker og en genser og startet med et Westknittsjal, Dotted Rays i garn jeg har farget og spunnet selv. Blir spennende å se hvordan det blir. 
 
Neste helg er det mange fridager å jeg regner med å få unna mye strikking. Biltur til Trøndelag og tilbake, må bare bli mye strikking av det.




1 kommentar:

  1. Hei,ser du har strikket en flott genser i Line garnet nr.2340,du har tilfeldigvis ikke 2 nøster igjen av garnet ? mangler til å sluttføre min genser i det garnet. Mvh. Junn Hansen

    SvarSlett