Sider

søndag 11. februar 2018

Exploration Station

 Stephen West sine mønster er en fryd å strikke. Det gjelder også Exploration Station. Som vanlig er mønstret helt gjennomarbeidet og ingen ting er tilfeldig. Mønstret er hentet fra boken Westknits Bestknits nr 1 Shawls, men kan også kjøpes enkeltvis. 
Mønstret sier fire farger men jeg har strikket med tre. Det rosa er Pickles Pure Wool, som selvfølgelig er kjøpt på Pickles, det grå er Dale Babyull som er kjøpt på Nøstet Mitt på Tveita. Det flerfargede er selvspunnet garn med fiber fra The Double Ewe.
Sjalet ble stort, større enn mønstret tilsa for jeg brukt tykkere garn. Sjalet er enkelt å strikke men det er mange masker de siste omgangene. Det mest kompliserte var patentdelen men det er godt beskrevet og det ligger filmforklaring på Youtube
Sjalet er tatt i bruk og det er deilig å surre rundt seg nå når det er kaldt og snøvær. Det blir nok flere Stephen West sjal etter hvert.
Uke har gått med til å jobbe på disse fire prosjektene, jumper til Marie, Bøvertun til Karen Oline, Maggies`s Glovs til meg selv og Gygrids strikkasokker i samstrikken 12i18. Det blir vel det jeg skal jobbe på denne uken også men jeg har planer om å starte med Winter Rose sokkene som det kom mønster på denne uken.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar