Sider

onsdag 23. august 2017

Blingsokker og Midtnorsk Strikkefestival

I helgen har jeg vært på Midtnorsk Strikkefestival på Orkanger. Det ble en fin helg med garnkjøp, foredrag og strikketog.
Jeg fikk kjøpt litt garn men gikk ikke helt amok. Johanna og jeg deltok på foredrag med Nina Figenschau fra Ninapetrina. Det var et fint foredrag, så får vi se om jeg lærte noe. Som i fjor var vi med på strikketog til Løkken Verk og Gammelgruva. Er du i nærheten er Gammelgruva verd et besøk.
 Tidligere i sommer ble jeg ferdig med disse sokkene i Dibadu Funnies Sockenmaler som har ligget i lagret lenge. Jeg tror dette garnmerket har gått ut. Men sokkene ble fine og passer som et skudd. Det kommer ikke frem på bildet at det er endel bling i garnet. Sokkene ble strikket på pinne 2,25 mm og fikk  Fish Lips Kiss Heel. Sokkene er strikket etter Sirupssokkmønstret .
Disse bildene er tatt i sommer på Nyplassen i Meldal kommune. Det lå en smeltehytte her de røde steinene er avfall etter den. Steinene har en vakker farge (men er ikke så gode å stå på uten sko).
Her er to hesper med håndfarget Opal sokkegarn fra fargingen vi drev med i sommer. Dette garnet er jeg veldig fornøyd med og fargene kommer godt fram på bildet. Hver hespe er 100 gram så Marit og jeg tok en hver. Så får vi se om sokkene blir like fine som hespene.
Denne uken blir det å fortsette på de to par sokkene jeg holder på med. Det ene paret, Jernbane i hagen må jeg bli ferdig med i august for å bli med i trekningen på Garnbutikken Fortunas samstrikk. Teppet norsk Sommer vokser sakte men sikkert og det kommer stadig nye med i samstrikken vår på Ravelrygruppa vår.
  Jeg har tenkt å starte to prosjekter i løpet av denne uken. Loppa av Ann Myhre og et sjal.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar