Sider

søndag 30. juli 2017

Sommersokker.

Nå er sommerferien over, den har vært flott. Trøndelag i sommervær er fantastisk og ikke varmere enn at det går å strikke. Det har vært supert vær til å spinne ute og vi har farget både garn og fiber og fått spilt inn en podcast som kommer snart.
Disse sokkene er strikket fra et sockblank eller et sokkeflak fra Vivid Yarn Studio kjøpt hos Garnbutikken Fortuna på Oslo Strikkefestival. Jeg er litt usikker på om jeg liker sokkeflak for det snurrer seg hele tiden men jeg skal gi det en sjanse til.  Men garnet er fint å strikke med. Fargene på sokkene ble fint og jeg er fornøyd men prosessen er litt styrete.
Mønstret på disse sokkene er Sirupssokk med en falsk flette foran. Enkel å strikke og med fin effekt. Jeg har strikket en Fish Lips Kiss Heel av the Sock Therapist på disse sokkene. De ble helt greie men jeg synes ikke de er enklere enn hælkappe og kile men det er kanskje fordi jeg kan det så godt. Jeg skal strikke denne hælen til jeg kan den og se hva jeg mener da.
Bildene er tatt på Nyplassen i Meldal kommune der det var smeltehytte på 1600 og 1700 tallet. Det er et fint sted og mange kulturminner etter hard jobbing og beinhardt slit som er helt utenkelig for oss i dag.
Det ble også tid til noen turer på Garnbutikken Fortuna hos Marit og Ellen. Jeg fikk handla litt og skravla mye. I tillegg til spinning og farging ble det med en anseelig mengde garn hjem, å godt er det.
Denne uka skal jeg konsentrere meg om å få ferdig jakka Cockatoo Brae og å strikke på pleddet Norsk Sommer som er samstrikken i podcasten vår i sommer. Lyst til å være med? Sjekk ut Ravelrysiden vår Garngleder- Heidi og Marits strikkepodcast.
 I august har Garnbutikken Fortuna samstrikk av sokker, det har jeg også tenkt å være med på. Sjekk ut Garnbutikken Fortuna sin Ravelryside.


 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar