Sider

søndag 25. juni 2017

Kluter


Denne uken har jeg strikket kluter. Alle tre har mønster fra boka Kluter av Bitta Mikkelborg.
Alle er strikket i Bamboo Jazz multi fra Fibra natura. Garnet har jeg kjøpt på Nøstet Mitt på Tveita. Mønstrene er enkle og krever ikke så mye, enkel TV-strikking. Alle har enkle strukturmønster og garnet har så mye farge at klutene blir urolige uansett. 
 Hjertedugg i farge 307
 Restekluten i farge 308
Snertene sløyfer i farge 304
Jeg har ikke strikket i dette garnet før og vet ikke hvor godt det vil holde seg i vask. Garnet er godt å strikke av anbefalt pinnestørrelse er 4mm. Jeg strikket Hjertedugg i men syntes det ble litt løst og strikket de to andre i 3,5mm.
Nå er det en uke igjen på jobben før ferien og sommeren har kommet hit. Denne uken blir det pakking og ordning før avreis. Så får vi se om det blir litt blogging i sommer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar