Sider

mandag 17. april 2017

Stripete sirupssokker i restegarn.

Disse sokkene ble jeg ferdig med like før påske. De er strikket i et mønster jeg har laget selv. Veldig enkle sokker. Her strikker jeg en god vrangbord, rett legg, hel med hælkappe, vanlig rett fot og tåfelling med fellinger på siden. De er strikket i restegarn av Arwetta Classic. Etter som jeg har strikket mye i dette garnet har jeg selvfølgelig mye rester. Jeg prøver å få strikket opp litt av restene nå men de nye hespene roper på meg.
I påska gikk turen til Trøndelag og Løkken Verk. Heldige meg fikk kjøpt litt garn. Sokkegarn kjøper jeg over alt og fikk tak i tre nøster. Holstgarnet jeg kjøpte skal jeg strikke Loppa av Ann Myhre av. Ullfletta fikk jeg av Marit og hun kjenner meg godt og denne grønnfargen er midt i blinken.
Med 10 dager rolig ferie med dårlig vær har jeg fått strikket ganske mye. Jeg har blitt ferdig med den grå jakken til Marie, bare trådfesting, vasking og knapper igjen. På jakken Bockatoo Brae har jeg kommet et godt stykke opp på bolen, hanskene jeg strikket på er ferdige og jeg har startet på sokkene Coffee Cantata. Sokkene er et gratismønster på Ravelry med mange små fletter, veldig moro å strikke. De strikkes også i Arwetta Classic. 
Jeg har planer om å starte opp en genser denne uken og et sjal kanskje. Ellers skal komme i gang med et par hansker og fler par sokker som venter på å komme på pinnene.
 Jeg spinner fremdeles på den blå Spælsaufiberen men nå er det ikke lenge før den er ferdig og en hespe merino og silke henger til tørk.
 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar