Sider

søndag 19. mars 2023

Perigee Socks

 

Perigee Socks av Dana Garvais.

Perigee Socks av Dana Garvais startet jeg på i forbindelse med Summer Sock Camp 2022, startet altså i slutten av mai. Det tok litt tid, men endelig er de ferdige. Oppskriften fant jeg i bladet Knitscene.

Jeg strikket disse på små rundpinner og det i seg selv er litt utfordrende for meg. Det er et slags vevemønster og de er veldig kompakte med lite elastisitet. Det var tungt for fingrene å strikke så det ble korte økter om gangen med disse. Vevemønster på korte rundpinner, ikke å anbefale. Mønstret er godt skrevet og alt er godt forklart. Kan ikke skylde på oppskriften for lang tidsbruk.

Sokkene er strikket i Merino Yak fra Schachenmayr Regia i fargen 7507, et godt garn som jeg har strikket med flere ganger. Garnet inneholder 58% ull, 29% Polyamid og14% jak. Garnet er kjøpt på GarnbutikkenFortuna.

Selv om jeg brukte lang tid på dette paret har jeg ikke gitt opp de korte rundpinnene, må bare velge en litt annen oppskrift neste gang.

Jeg er superfornøyd med å bli ferdig med dette prosjektet og komme i gang med andre sokkeprosjekter. For jeg er veldig glad i å strikke sokker.

Denne uke har vært litt travlere enn vanlig, men jeg har fått strikket litt på alle prosjektene mine. Et av prosjektene mine har hatt et ublitt møte med robotstøvsugeren, men ikke verre enn at det kan reddes. Jeg har sydd en del på en sommerbukse i lin, mangler bare linning og opplegg. Og planen er klar for flere sy- og strikkeprosjekter.

 

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar