Sider

søndag 5. februar 2023

Thea Tights

Thea Tights fra idavictoria.no

Jeg må innrømme at jeg ofte tenker at dette får jeg ikke til. Jeg kjøper mønster og stoff og vegrer meg for å starte prosjektet. Ofte tar jeg veldig feil, det er ikke så vanskelig som jeg tror. Det er også tilfelle med å sy treningstøy.

Jeg kjøpte stoff i august 2022 og da jeg var på Stitsjorama på Hamar kjøpte jeg mønster. Men sydde den ikke før på januar etter mye tenking. Var det vanskelig? Nei, det var enkelt og tok bare et par timer.

Stoffet er et microfiberstoff 88% polyester, 12% elastan kjøpt på Stofflykke sin nettbutikk. Mønstret er fra Idavictoria.no.

Det kan være utfordrende å sy på så glatt stoff så det er lurt å ta seg litt god tid. Jeg har coverlock og det er enklere enn med vanlig symaskin, men det skal gå fint uten.

Jeg sydde i størrelse S og den ble litt trang i livet, men ikke verre enn at den er litt trang over rumpa når jeg tar den på. Når den er på sitter den som et pølseskinn som tights skal gjøre.

Jeg trenger litt mer treningstøy så jeg skal sy noen flere tights og forhåpentlig vis noen topper frem mot våren. Da skal jeg variere lengden på tightsen akkurat slik jeg liker det best til forskjellig trening og årstider.

På strikkefronten er det som vanlig, strikker på mange prosjekter, men framover nå skal jeg prioritere babyteppet jeg strikker. Babyen kommer om noen uker så da må det være klart.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar