Sider

søndag 4. desember 2022

Jeans

Eddystone Jeans fra Itch to Stitch

Da har jeg klart å få ferdig mitt første par med Jeans. Det tok litt tid, mest til å grue meg til det jeg trodde jeg ikke fikk til. Men det var ikke så vanskelig som jeg trodde.

Jeg har siden sist kjøpt meg ny symaskin og det ga meg et spark bak for det er så mye nytt å prøve.

Det som er den største utfordringen i et slikt prosjekt, etter min mening, er å få buksa til å passe. Det er noen tilpasninger som er lett å finne ut av og noen som jeg aldri har tenkt på. Vidde og lengde er jo det mest selvfølgelige som må passe, men skrittlengden hadde jeg ikke tenkt så mye på så den ble litt romslig der.

Jeg tenker buksa passer og med noen tilpasninger kommer neste bukse til å sitte enda bedre. For dette blir ikke den eneste buksa jeg skal sy. Det var lettere og morsommere enn jeg hadde trodd. Og med ny symaskin var det jo rene oppdagelsesferden.

Alt i alt er jeg fornøyd med resultatet og det er godt å ha kommet over bukseskrekken min. Det er faktisk litt godt å utfordre seg selv litt.

Jeg har kjøpt stoff til to bukser til og jeg tenker å starte med en ny ganske snart.

Mønstret til denne buksa har jeg kjøpt fra Itsh to Stitch som er et lite mønsterfirma med base på Costa Rica. Mønstret heter Eddystone Jeans, og det kommer i PDF fil som kan skrives ut på hjemmeprinter. Stoffet er kjøpt på Stitsj på Hamar via nettbutikken deres. Det er et vanlig "olastoff" uten stretsj.

Denne uken har vært mer hektisk enn vanlig og jeg har ikke fått strikket så mye som jeg pleier, men litt jobb har jeg fått inn på noen prosjekter. I slutten av uken som kommer skal jeg dra til Trøndelag og på toget får jeg nok inn noen timer med strikking.

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar