Sider

søndag 28. august 2022

Willow Wrap Dress

Willow Wrap Dress fra Love Notions
 Willow Wrap Dress fra Love Notions er hittil en favoritt som dere sikkert skjønner ettersom dette er den andre kjolen jeg har sydd i dette mønstret i tillegg til en topp. Denne har jeg sydd med lange ermer så den skal vare litt utover høsten. Den er god i passformen og ettersom den er sydd i jerseystoff, veldig deilig å ha på. Kjolen er enkel å sy så den kan passe godt for nybegynnere.

Stoffet i denne kjolen er kjøpt på Stofflykke, en nettbutikk som også har fysisk butikk i Tromsø. Er du ute etter stoff er det absolutt et sted å finne mange godbiter. De har flytta og butikken gjenåpner i disse dager. Jeg har hovedsakelig brukt overlocker på denne kjolen jeg liker det best når det kommer til jerseystoff. Men det går fint å sy jersey med vanlig symaskin.

Det har kommet en ny app for syere der stoflagret kan legges inn. Appen Sy den er kun for appleproduketer nå men håper den blir mer tilgjengelig framover. Det gjør det enklere å ha oversikt over lagret. Appen er ny og har ikke for mange muligheter med det kommer mer og mer.

Planen framover er å sy Lyric Dress i vevet stoff. Ettersom målene mine sier at jeg ligger mellom tre størrelser skal jeg sy en prøve og hvis jeg har nok stoff blir det en prøve som jeg kan bruke. Det blir ikke en kjole, men en topp.

Det har gått litt trått med strikkingen i det siste, men nå er jeg på gang. Jeg planlegger å få litt ferdig ført så skal jeg starte på en jakke/cardigan i grått som skal gå til flere ting. Så har Olav ønsket seg et par sokker å det må han jo få. Så kommer jo Stephen West sammstrikken snart så jeg må tenke på om jeg skal være med på den.

Nå starter vi snart på september, sensommeren har vært så fin her i Oslo og det er fremdeles sommervær så det er bare å nyte. Kveldene blir mørkere og da kommer strikkelysten tilbake.

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar