Sider

søndag 16. januar 2022

Soria Moria Vott

 

Soria Moria Vott av Tori Seierstad.

Soria Moria vott av Tori Seierstad har jeg strikket i Ask fra Hillesvåg Ullvarefabrikk på pinne 3 m.m. Votten har en litt spesiell design ettersom mønstret startet midt inni hånden. Den er moro å strikke og her er det mulig å bruke opp rester. Jeg har strikket dem i ensfarget bunnfarge og flerfarget mønsterfarge farget av Værbitt. Mønstret er hentet fra boka Eventyrvotter av Vottelauget.

Fibernynph Dye Works

 

Jeg følger flere strikkere på Youtube og når disse også selger garn er det litt fristende å handle litt. Jeg kom derfor i skade for å kjøpe to hesper sokkegarn fra USA. Det blir jo selvfølgelig kostbart garn selv om prisen i utgangspunktet ikke er så avskrekkende. Etter frakt og toll kommer disse sokkene til å være verd sin vekt i gull. Men garnet er fint og jeg er fornøyd. Garnet er fra Fibernymph Dye Works og er selvstripende. 

Det har blitt så mye feil på strikkingen min i det siste så jeg har rekt opp mer enn jeg har strikket den siste uken. Ikke det at strikketøyet mitt er spesielt vanskelig, det er nok heller jeg som er langt inn i drømmeverden når jeg sitter og strikker. Men nå håper jeg at jeg er på rett kjør igjen. Planen framover er å finne ut hva jeg trenger til vår og sommer å prøve å legge en plan for garderoben både strikk og søm. Målet er å sy flere plagg å kjøpe minst mulig, og når jeg syr klær er det sakte mote for det går ikke fort. Men da setter jeg nok mer pris på plaggene når jeg nå bruke så mye tid på dem.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar